Oferta konsorcjum Mirbudu została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu PKP PLK. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, może to być pierwszy kontrakt kolejowy Mirbudu.
Mowa o przetargu dotyczącym „ciągłej wymiany szyn i podkładów w torze nr 1 linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice (odcinek Kcynia – Nakło nad Notecią) oraz w torze nr 1 linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (na odcinku granica IZ – Kcynia) wraz z robotami towarzyszącymi. Jako najkorzystniejszą PKP Polskie Linie Kolejowe wskazały ofertę konsorcjum Mirbudu i PBS Transkol – spółki należącej do tej samej grupy kapitałowej. Wybrana oferta jest warta 46,5 mln zł.
Transkol to spółka, w której udziały Mirbud nabył przed końcem ubiegłego roku właśnie w celu umocnienia swojej pozycji na rynku inwestycji kolejowych. Na ten rok,
Mirbud stawia sobie cel pozyskanie zamówień w tym sektorze na kwotę ok. jednego miliarda złotych, choć, jak podkreśla, prezes Jerzy Mirgos, spółka nie będzie dążyła do tego celu za wszelką cenę.
Na koniec czerwca całkowity portfel zamówień Mirbudu miał wartość 7,8 mld zł netto. Dominowały w nim zlecenia z zakresu infrastruktury drogowej. Wszystkie zamówione kontrakty infrastrukturalne w portfelu wykonawcy miały wartość 6,3 mld zł.